V jednotě je síla

Hand in

Ve zkratce:

  • Metoda: Posílit týmového ducha pořádáním měsíčních odpoledních intervizí.
  • Potřebný čas: půl hodiny
  • Náklady: žádné
  • Co je potřeba: formulář zpětné vazby
  • Klíč k úspěchu: Otevřít se kolegům.
score:

0

  • Kreativita :

    0
  • Proveditelnost :

    0
  • Výsledek :

    0
  • Celkem :

    0

Marije pracuje v Discusu několik let. Nedávno prošel její tým menší proměnou: byl rozdělen na dva. Spolu s ostatními teď tvoří součást jednoho ze dvou nových týmů. Marije má ráda týmovou práci. Raději vyráží do boje za své klienty jako rodina. Spolupráce mezi členy týmu by mohla být ještě lepší. Někdy Marije konzultuje otázky týkající se jejích klientů mezi schůzkami, ale dosud nebyla běžná praxe vzájemně si volat s otázkami typu: „Jak bys řešil tohle?“ nebo „Co vlastně klient chce?“

TÝMOVÉ AKCE

Po několika týdnech začínají Marije a její tým organizovat společné akce. Jejich cílem je lépe se poznat. Před Vánoci si pronajali autobus a navštívili všechny své klienty. Oblékli si červenobílé vánoční oblečení. V autobuse rozdávali horkou čokoládu a cukroví. Povídali si s klienty, aby jim ukázali, že jim na nich záleží. Tým se schází jednou měsíčně bez supervizora. Nescházejí se, protože musejí, běžné schůzky fungují dál. Potkávají se u někoho doma, v kavárně nebo v kanceláři. Pokaždé je pozornost soustředěna na jednoho zaměstnance. Tato osoba dostává zpětnou vazbu. Když je na řadě Marije, dostane předem pět e-mailů od svých kolegů týkajících se jejího způsobu práce: Jaký máš vztah s klienty / kolegy? Jaké jsou tvé silné stránky jako sociální pracovnice? Tato témata následně probírají na neformálním setkání v kanceláři. Mezi silné stránky Marije patří trpělivost a kolegialita.

PŘÍSNÁ PRAVIDLA

V následujících měsících Mariji často někdo volá. Jednou volá jedna z jejích kolegyň, Rosalie. Její klient shání peníze. Chce po Rosalie, aby mu půjčila 50 eur. Rosalie dohlíží na jeho hospodaření s finančními prostředky a on žádá o navýšení rozpočtu. Rosalie ho opakovaně odmítá, ale klient dál vytrvale zkouší vyjednat si vyšší podporu. „Co mám dělat?“ ptá se Rosalie Marije. Marije daného klienta zná. Snaží se obtočit si každého sociálního pracovníka kolem prstu. Jednou Rosalii dokonce řekl: „Vím, že to dělám. Drž mě prosím zkrátka.“ „Vedeš si dobře,“ ujišťuje Marije Rosalii. „Nemusíš mít pochybnosti. Chce tě jako svou sociální pracovnici, protože neplníš jeho přání.“ To je jen jeden případ. Kolegové v Marijině týmu se čím dál častěji vzájemně žádají o přímou pomoc. Čím dál víc si uvědomují, co od sebe mohou žádat.

Vložil(a):
Kim Dijkman

Mooie dingen (mee)maken!

Werkt bij HVO Querido als Persoonlijk begeleider
Všechny mé příběhyarrow

Wat vind jij van dit verhaal?

Om te kunen beoordelen heb je een account nodig.
Inloggen of aanmelden
Kim Dijkman
Mooie dingen (mee)maken!

Word ook een ambassadeur!

Onze verhalen worden verteld door medewerkers van diverse hulporganisaties. Heb jij ook ervaringen die het waard zijn om gedeelt te worden?

Word een ambassadeurArrow Right